one's destination is never a new place, but a new way to see things - (Peru 4)

23 september 2015 - Nasca, Peru

Ballestas islands waren super. In een speedbootje werden we er naartoe gebracht, we hebben de candelera, of cactus gezien. Grote lijnen die volgens archeologen op een cactus lijken en volgens anderen dan weer op een kandelaar, t'ja een cactus zie ik er niet in, en van ver misschien wel een kandelaar.
Eerst kwamen we aan een plekje waar er honderden pelikanen zaten, en hierna hebben we de pinguïns, zeeleeuwen en wel duizenden vogels gezien. Er waren zelfs enkele baby zeeleeuwtjes bij, waarvan er eentje dapper rond onze boot zwom. Ons gezelschap in de boot was zeer aangenaam, de helft lag te slapen...hmmmm....al dat moois dat ze hebben gemist.

En ja hoor, we hebben ze gezien, de dolfijnen waren er :) Net op tijd nog we waren bijna weer aan de kade toen we ze net voor de kustlijn zagen.

Na de boottocht werden we opgepikt om het nationaal reservaat van Paracas te bezoeken. We werden door een taxi opgehaald die ons naar de tourbus zou brengen. Wij maar denken dat we eerst nog een eind moesten rijden tot aan het busje....wel.....onze taxi reed 20 meter vooruit en daar stond onze bus al te wachten. We hebben langer staan wachten op onze derde medepassagier dan het ons zou duren om te voet naar de bus te stappen. Oohhh en wat zijn de bussen hier weer op 'kleine mensen formaat' mijn knieën zaten gedrukt tegen de zetel voor me. Het reservaat zelf dan deed mij enorm denken aan de witte en zwarte woestijn die ik ooit in Egypte heb bezocht. Veeeeeeeeeel zand dus......en ik heb ergens de fossielen gemist vrees ik....want deze hebben we niet gezien.
In de avond hebben we de bus naar Nazca genomen. Onze tickets hadden klein beetje andere datums, ze waren voor 22-01-2016 ipv 22-09-2015. Gelukkig maar hebben ze alles kunnen omzetten en konden we de bus nog op. Voor een keer heb ik niet gemist van datums (ik heb de tickets niet vastgelegd) maar het is iets dat ik ook zou voor hebben.

Vandaag gaan we in een klein vliegtuigje ( voor 4 personen) bij goed weer, boven de nazca lijnen vliegen. Het zal wiegel waggel worden....maar ben wel al benieuwd. En hierna gaan we hop de nachtbus op.