Laatste dagen in Laos - Paksé

21 november 2019 - Khwaeng Thanon Phaya Thai, Thailand

Ja...het is zo ver. De vakantie zit er bijna op. De laatste dag gaat morgen in. Wat vliegt de tijd toch snel.

De laatste 2 dagen was ik in Paksé. Van Dom Som, eerst met een boot en daarna met een lokale bus naar Paksé. Lokale bus betekende hier een omgebouwde truck naar een soort van grotere tuk tuk met harde zeteltjes. Hobbelde de hobbel 3u lang....door elkaar geschud worden. Je verplaatsen in Laos is toch iedere keer wel een uitdaging, maar je arriveert altijd wel op je bestemming op de één of andere manier.

Paksé is een gezellige oude Frans koloniale stad. Heel veel oud Franse koloniale huizen zijn hier terug te vinden. Je kan hier ook een 4 daagse loop doen over het Bolaven plateau, maar gezien ik al de Thakek loop heb gedaan deze maar overgeslaan. Aan de rand van de stad staat een 35 m hoge Boeddha, van ver is hij maar een duimpje groot maar van dichtbij toch wel indrukwekkend. Ik heb hier ook nog een uitstap gemaakt naar Wat Phou, een Khmer Tempel die ook op de unesco werelderfgoedlijst staat. Wel...het klopt dat als je de tempels van Angkor hebt gezien deze wat teleurstellend vindt....misschien dan toch beter 1 dagje dan Bolaven plateau gedaan...hmmm....

Via een vlucht ging het dan richting Bangkok en ook hier weer was het Latiaanse stijl, zeteltjes die loshangen etc..... heeft uiteindelijk dan toch zijn charme.

Vandaag dan maar Bangkok onveilig gemaakt. Een fietstochtje doorheen de straten en Chinatown. Een aanrader dan toch.

Morgenavond is het dan echt gedaan. Vlucht naar huis. Geen reisverhalen meer tot mijn volgende trip

1. Marnix:
    1 december 2019
    Oei? De tempels van Angkor teleurstellend? Dat is vreemd. Ik dacht dat die mooi en groots waren? De Khmer? Van de Rode Khmers? Van Pol Pot? Mja ik hoop dat de rest van de trip dan toch minder teleurstellend was daar voor de laatste dagen.
    Toch mooi dat er overal een andere cultuur lichtjes blijvend was. Jammer dat de mens van nature uit zo'n mooie dingen stukmaakt.
    Maar bon, tegen nu ga je terug thuis zijn neem ik aan? Dan horen we elkander wel.
    En hopelijks zie ik nog meer foto's?
    Tot laters Sil.