Aangekomen - (Peru 3)

22 september 2015 - Paracas, Peru

Gisteren was het dan zo ver... om 8u onze vlucht naar Schiphol om van daar dan een rechtstreekse naar Lima te nemen.
En ja hoor...het begon al goed, net voor we het vliegtuig opstapten, nog rap even naar het toilet, kom ik daar binnengestormt zit er daar ene met haar deur volledig open, haar ding te doen. Dus niet gewoon op een kiertje maarecht volledig open, en nee geen kindje ofzo....hmmmm... k'had toch liever mijn reis gestart met een aangenamer laatste beeld van Belgie.
Soit....na een 12u vliegen zijn we eindelijk geland in Lima. Wat een chaos...en wat een opdracht om ons manneke terug te vinden met ons naambordje. En als we hem uiteindelijk gevonden hadden waren we hem al even rap weer kwijt. Van de luchthaven naar ons hotel was het maar een kleine 40min rijden. Maar veel hebben we niet meer gedaan, buiten een heerlijke pisco sour, aangeboden door het hotel, te proeven. Tania is er geen fan van, ik vind het heerlijk. Het lijkt een beetje op mijn geliefde frozen margerita's.
Vandaag hebben we een busrit van 3u30 naar Paracas gemaakt, waar we morgen de ballesta eilanden en bet nationaal park zullen bezoeken. Ik ben al enorm benieuwd naar de zeeleeuwen en de pinguïns. En met heeeeeeeel veel geluk misschien wel dolfijnen, maar het zou zeldzaam zijn dat zij zichvertonen.
Deze middag hebben we de bodega 1615 bezocht, een wijngaard waar ze enkel pisco maken uit de duiven. We hebben een leerrijke historische rondleiding gekregen, maar of we alles goed hebben begrepen...geen idee.. veel Engels spreekt men hier niet. Alles is in het Spaans. Wanneer ze traag praten en goed articuleren kan ik gelukkig nog volgen, maar als ze hun letters opeten wordt het iets anders. Paracas zelf is redelijk leeg, hier en daar een toerist... . Je ziet wel dat men hier leeft van toeristen. Paracas is twee straten groot, een waar locals wonen en een tweede met toeristenrestaurants.
Maar morgen meer.....

1. Irma:
    22 september 2015
    Hey! Fijn dat jullie goed zijn aangekomen! Heel veel plezier!!
  2. Christie Herckenrath:
    23 september 2015
    Amuseer jullie maar! Dat wordt vast en zeker een prachtige reis vol toffe verhalen...ik kijk al uit naar je volgend relaas! Vele groetjes!