Elly en Ally - (Peru 9)

5 oktober 2015 - Cusco, Peru

De afgelopen dagen waren enorm druk.
Eerst zijn we naar de Heilige vallei geweest waar we Pisac en Ollantaytambo bezochten. Heel indrukwekkende terassen! Dankzij Lance en Lesley een super vriendelujk Australisch koppel ben ik dan toch bovenaan geraakt. Waw, wat een uitzicht. Met de goeie zorgen van de gids Julia zijn we ook allemaal veilig terug beneden geraakt.

De volgende dag, namen we de wiebelende trein tot aan km paal 104, waar we een dagje de Inka trail volgenden. Wat een klim. Amai, hoe die Inka's, kleine mannekes allemaal dat klaar speelden. Korte beentjes, heel hoge, en veel trappen. Gelukkig hadden we een goeie gids, zonder haar 'steun' en goeie begeleiding was ik waarschijnlijk nooit boven geraakt. Wat een natuur, langs de weg! Adembenemend mooi. Maar na een lange tocyt is de beloning het waard, Machu Picchu. Er was geen tijd meer over om het dezelfde dag nog te verkennen, dus vertrokken we de volgende ochtend al in de vroege uurtjes. Altijd spannend, een wereld wonder zien, zonder al die massas toeristen. Het was heel mystisch met de laag hangende wolken, de moeite waard om vroeg op te staan. Om naar de Inka brug te gaan was het weer een enorme klim, maar dankzij sympathieke Texanen ( ja zo kennen we ze), die nog moeilijker boven raakte, eindelijk aan de brug geraakt. Hoe die Inka's dit klaarspeelden, om zo een brug te bouwen is me een groot raadsel. Na een dagje Machu Pucchu'en kwam ik er Elly en Ally tegen. Elly zat eerder in onze groep en is van Hong Kong en zei had Ally leren kennen van Taiwan eerder in haar hostel. Alle drie uitgepug van een dagje Machu, hebben we ons dan gestort op de restaurants in Aquas Calientes. Grappig met twee Chinezen uit eten gaan en vooral als hun naam hetzelfde klinkt, maar anders geschreven wordt. En wat een gestuntel om een groepsfoto te maken, het was 'Chinese Style'. Heb van Elly ( of was het nu Ally) leuke tips gekregen over China, en natuurlijk China food.

Zodra ik thuis kom, volgen er zeker foto's!

Vandaag zal ik paardje hobbelen op de zoutvlaktes, ben al benieuwd hoe deze eruit zien.