van Nazca tot Arequipa (deel 2) - (Peru 6)

25 september 2015 - Arequipa, Peru

Ok..vorig deel was plots gepost terwijl ik nog bezig aan het typen was en de schrijffoutjes eruit moest halen.
Waar waren we gebleven...met de buggy de woestijn in, waar we een aquaduct en een piramide hebben bezocht. Deze laatste zou in relatie staan met de Nazcalijnen.
Het was geen zo een slim plan van ons om deze middag een buggy te kiezen als vervoersmiddel: er was een zandstorm. En het zand zat na onze tocht overal...ogen, oren, neus, mond (jekkes), .... Het was zeker geen goed idee om dqn nog eens zo de nachtbus op te gaan. Dus hebben we in het hotel, waar we reeds uitgecheckt waren, heel droevig en als arme schaapjes gevraagd of we ons toch nog mochten douchen.

De nachtbus naar Arequipa viel goed mee, hoewel we toch 2u vertraging hadden en ik s'nachts naar toilet moest en de deur niet open kreeg. Ik heb tot s'morgens moeten wachten, tot iemand wakker werd om te vragen of ze de deur konden openen, zodat ik naar het toilet van de bus kon. De bus heeft dus, zoals jullie al kunnen denken, geen pauze ingelast langs de weg, we hebben echt zo een 9u-10u op de bus gezeten, non-stop.....

In Arequipa is er op dit ogenblik een congres over mijnbouw bezig, alle hotels zijn volzet, waardoor we in een soort van guesthouse/ bed and breakfast zitten. Heel vriendelijke gastvrouw. Zeker eenaanrader.
Het eerste wat we bezochten was iets dat op mijn verlanglijstje stond, een bezoek aan het museum waar Juanita ligt bezoeken. Juanita een van de oudste mummies, mocht ik niet missen. En ik ben zeer onder de indruk. Het was meer dan ik me voorstelde. Heel interessante rondleiding, eerste een filmpje over hoe ze Juanita hebben gevonden, dan een rondleiding met op het ei de Juanita. Zij wordt in tegenstellibg tot chaucilla wel goed bewaard. Heb even mijn oor te luister gelegd bij debgids, en chaucilla is van deregering, Juanita is privé (zou door Japan gefinancierd worden).
We hebben ook het beroemde st Catalina kloster bezocht en free walking tour gedaan die zeker de moeite was.

Ik heb het me dan toch gewaagd en een stukje lama vlees geproefd. Het smaakt volgens mij nogal naar biefstuk, maar dan zachter.

Zo morgen op weg naar Chivay en zijn warm waterbronnen. Hopelijk is ons toerbusje op Europees formaat en niet Peruviaans, op geen enkele bus heb ik plek voor mijn lange benen.

1. Herreman Martine:
    25 september 2015
    jullie hebben wel al veel gedaan de laatste 2 dagen.gelukkig had je geen last van het kleine vliegtuigje.ik was toen kotsmisselijk(ze hadden mij wel achteraan geplaatst)zodoende heb ik niet veel van die lijnen gezien.dikke knuffel Martine