Panne (Myanmar 11)

2 november 2014 - Kalaw, Myanmar

Gisteren zijn we naar Kalaw vertrokken, via mt Popa. Mt Popa is een berg, 777 stappen (7 is een heilig getal) omhoog, en dan kom je aan bij een stupa en heb je een indrukwekkend uitzicht. Van daar zijn we naar Kalaw gereden, terug een kronkelweg door een vallei, waar geen twee vrachtwagens langs elkaar heen kan rijden. Midden van de weg was het dan zover... de versnellingsbak van de bus stuk. Daar stonden we in de vallei, letterlijk midden op de weg, tegenliggers konden met moeite door, auto's achter ons ook niet al te best. In de blakende zon natuurlijk. Na een uur, net voor het donker werd zijn we met zijn 9'en in een klein busje gestapt, gepropt tussen de bagage, op naar Kalaw. De andere 11 zijn een uur na ons vertrokken, maar 10 minuten na ons aangekomen in Kalaw. Hun chauffeur heeft veel te snel gereden...gelukkig zaten we met een kalme chauffeur.

Vandaag een uitstapje in Kalaw, met de tuktuk, naar een palaung dorp. Doorheen prachtige rijstvelden, gember plantage, bananen, ...Het dorpje was op zich niet zo heel bijzonder. De weg er naartoe wel...over alle stenen, op een houten plank in de tuktuk...redelijk pijnlijk voor de billen.

Zo dit was een kort verslagje vandaag, morgen meer!

1 Reactie

  1. Willy WENSCH:
    2 november 2014
    Silke, dank je voor je reisverslag. Leuk om in de sofa je reis te volgen. Tot hoe lang duurt de reis? Ik weet zeker dat velen je verhaal volgen. Wanneer je een tijd reist dan zal je een beetje anders terugkomen. Willy