laatste dag Myanmar - (Myanmar 13)

6 november 2014 - Yangon, Myanmar

Jaja, het is weer zover... mijn drie weken Myanmar zitten er bijna op. Morgen vertrek ik nog voor een afsluiter in Bangkok. Vandaag was het 'full moon festival' en alles was dicht, bovendien regende het nog enorm ook. Van Inle lake naar Yangon zijn wij gevlogen met een binnenvlucht, en de rest van de groep is met de nachtbus gekomen. Gelukkig maar dat ik de binnenvlucht had, door de hevige regen stonden enkele straten onder en de bus is doorheen het water gereden. Water in de bus, en bagage ruimte, heel wat bagage was dus nat. De binnenvlucht was ook weer een avontuur op zich. Bagage werd op een oude, handmatige weegschaal gewogen. En we kregen allemaal een stickertje op ons t-shirt. Zo kon men makkelijk zien wie op welk vliegtuig moest. Er waren geen terminals, gewoon een wachtzaal en met plastieke borden zwaaide men om boarding time aan te kondigen. Eenmaal op het vliegtuig hebben we weer enorm gelachen. De passagier voor Martine en Frank was zijn gsm plots kwijt. Wij maar zoeken, bleek die dus gewoon tussen de zetel gevallen te zijn. Toen we die gevonden hadden toonde hij ons een foto van zijn kat die in zijn stond. Dus heb ik maar een foto van mijn kat tash getoont (op mijn manier....en Martine en Frank lagen ineen deuk van het lachen).
Aangekomen in Yangon waren we net te laat voor het karaweik palace en zijn we in koloniale stijl geen dinneren in house of memories. Heerlijk myanmar food.
Vandaag was er dus niet veel te doen...regen regen regen en alles dat dicht was.
Morgen zal ik jullie een verslagje brengen vanuit Bangkok.
Berry, Maud, Hendrik, Frank en Martine, bedankt voor de fantastische reis. Wat hebben we veel gelachen: aie, suprite en suparkeling, pussy, bakske van den airco en de batterijen, ...
En natuurlijk Kyi Kyi onze super gids, thankx!