Luang Prabang

2 november 2019 - Luang Prabang, Laos

Gister en vandaag zaten we in Luang Prabang. Wat een leuk gezellig dorp lijkt maar eigenlijk al een stad is. Geeft ook weer hoe dunnetjes bevolkt Laos wel niet is. Hoewel het hier het backpackers paradijs is, is het geen toeristtrap. Wat vind ik het hier gezelliger dan Hanoi!

Op iedere hoek van de straat, of beter om de x-aantal meter al, is er een Boeddhistische tempel die allemaal zeer mooi versierd zijn. Gister op onze ontdekkingstocht er toch wel enige gezien en bezocht. Leuk is ook de bamboo brug die enkel buiten regenseizoen er staat en mount Phosy van waar je een schitterend uitzicht hebt op Luang Prabang en omgeving.

Vandaag hebben we een boottocht gemaakt naar de omliggende dorpjes. Elk had zijn eigen specialiteit. Onze gids kende ook een lokaal dorp waar er bijna geen toeristen komen. Wat natuurlijk zeer interessant was.

Maar de topper van ons verblijf in Luang Prabang was de home cooking experienmnce bij Si en Ney. Geen fluffy restaurant of over toeristisch hotel die een kookworkshop geeft aan een bende. Maar gewoon Si en Ney bij hen thuis. Lokaler kan niet. Hoe gezellig kan het zijn om bij Laotianen thuis te eten!! Ik kan iedereen Si en Ney aanraden!! Als je in Luang Prabang bent gewoon doen.

Hup en dan gaan we morgen al weer verder, naar Phonsovan David's guesthouse.

1. Willy WENSCH:
    Hi Sil,
    Zijn jullie ver van het drielandenpunt? Ik was er enkele jaren geleden in Sa Pa bij de H'Mong waar we drie dagen verbleven. Kijk goed uit. Wei & Willy 🍀
  2. Ann:
    De leute Silke... zoals je wou no tourist! 😉😘
  3. Martine Mathys:
    Geniet ervan
  4. Nancy:
    Leuk verslag! Lekker verder genieten 😊
  5. Christie Herckenrath:
    3 november 2019
    Ohh Silke, ik had er graag bij geweest om die lekkere gerechtjes van Si en Ney te proeven 😋
    Amuseer je nog tijdens deze ongetwijfeld fantastische reis!
    Ik ben benieuwd naar je volgende ervaringen...