Goodmorningggggg Vietnammmmmmm!!

13 oktober 2018 - Ho Chi Minh-stad, Vietnam

Ja hoor na een vlucht van iets meer dan 10u van Schiphol naar Hong Kong en een grote 2u van HK naar Ho Chi Min kwamen we vanmorgen om 10u15 toe. Op de beide vluchten zat ik naast een koppel uit de groep, deze keer geen Theo en Thea maar Jos en Josefine. Achter ons zaten er ook nog van onze groep, een familie met zijn 4tjes. De sfeer zat er toch onmiddellijk in. Tijdens de transit had gans de groep zich ook zeer snel gevonden.

Eenmaal geland bleek onmiddellijk hoe bureaucratisch Vietnam wel niet is, een ellenlange file aan de douane, zo een grote massa mensen...na een uurtje waren we er eindelijk doorheen. Behalve eentje, ocharme zij heeft 5 voornamen en er was geen plek genoeg op de visumaanvraag ....en rara, de douanebeambte vond het niet ok. Gelukkig kon het snel verholpen worden door een spoed visa aanvraag in te dienen maar deze versnelde procedure is wel een duur grapje van 140 dollar.Rond 12u was iedereen uiteindelijk verzameld en ontmoetten we onze local guide. Iedereen begreep dat zijn naam Fam was, blijkt het Fong geschreven te zijn....

Na een kort e introductie konden we ons gangetje gaan ofwel meegaan voor een korte wandeling met Fong. Ik wou graag het war remnant museum zien en blijkt dat er nog kandidaten waren, waaronder mijn buren van op het vliegtuig, en Yvonne en Johan. Met zijn vijven zijn  we dan maar op stap gegaan. Het war remnant museum is best wel heftig, we kennen allemaal wel de beelden van de Vietnam oorlog, maar deze worden vaak aangeboden door de Amerikanen, hier kon je zien wat de andere zijde is van het verhaal is, de Vietnamese. Vooral de beelden van wat de chemische wapense tot de dag van vandaag aan slachtoffers maakt zijn zeer aangrijpend!! Word je toch even stil van. Vandaar ging het naar de markt en kregen we onze eerste moessonregen op ons. En hier ons onhandige harry heeft na de regen assistentie gekregen van een klein Vietnamees dametje om de onhandige plastieke poncho op een efficïente en herbruikbare manier af te doen en op te bergen. Als het mij straks alleen zal lukken, is nog even wachten.

Traditioneel was er de eerste avond ook een groepsdiner. Het Vietnamees eten is echt heerlijk.....en het was gezellig, maar druk en chaotisch zo allemaal samen.

Eenmaal terug in het hotel werd al snel weer een van de nadelen van zichtbaar van het reizen met mijn gestalte in een kleine mensjesland. In het hotel is er een echt bad in de badkamer, begrijpe wie het begrijpe kan, zelfs voor mij is het zeer hoog om erin te stappen, maar dan hangt de douchekop van het bad weer zeer laag....wat een gestuntel....maar het is uiteindelijk gelukt. Hup naar morgen, een nieuwe dag in Saigon!

Deze reis maak ik met djoser

1. Herreman Martine:
    13 oktober 2018
    Weer heel leuk om je verhalen te lezen.kijk uit naar de volgende.dikke knuffel.Martine en Frank
  2. Katrien de ryck:
    13 oktober 2018
    Goeie reis Silke en geniet ervan
  3. Frank:
    13 oktober 2018
    Ik kijk al uit naar je mooie foto's .... het zal me wat moed geven vanop mijn ziekenhuisbed. Dikke knuffel , Frank
  4. Willy WENSCH:
    13 oktober 2018
    Goede reis Silke. Ik was in 2000 en 2001 tweemaal in Viêt Nâm. Gaan jullie ook naar Sa Pâ en de Ha Long Bay? Ik verbleef vooral in Noord Viêt Nâm. Je krijgt beslist een reis om nooit te vergeten. Ik volg je ... Wei & Willy
  5. Marleen:
    14 oktober 2018
    Hey Silke tof mijn droomreis zal je verhaal zeker volgen