The town of lanterns

22 oktober 2018 - Hoi An, Vietnam

Hoi An is beschermd door unesco en een enorme toeristische trekpleister, mensen leven er van het toerisme. Om wat de grote massa te vermijden was ik al om 5u15 uit het hotel vertrokken. En Fong onze reisleider/gids is meegekomen. Wat was dit een interessante voormiddag, eerste naar de lokale markt, waar mensen grotendeels illegaal hun koopwaar aanbieden, om op de marktplaats te staan moeten ze namelijk hoge taksen betalen en langs de straat kunnen ze gratis hun producten te koop aanbieden. Hierna lekker ontbijtje, op straat, hmmmmm streetfood blijft het beste dat Azie te bieden heeft! Toeristen die dit missen omdat ze niet durven is toch wel zonde!! Fong is hierna terug naar het hotel gegaan en ik ben nog even in het oude stadscentrum geweest, deze was op dat ogenblik nog zo goed als leeg, niemand in de oude huizen, tempels, Japanse brug, ....heel leuk om overal rustig een kijkje te nemen, want vanaf 10u begon al heel snel alles vol te lopen en was het koppen lopen. Ïk hoorde van anderen uit de groep dat het echt aanschuiven was daarna om de Japanse brug op te kunnen, ben ik blij dat ik lekker vroeg opgestaan was om alles rustig te kunnen bekijken.

In de namiddag kwam Pieter Janssen mij oppikken voor een fototour op het platteland, wat was dit een interesdante namiddag met allerlei tips over benaderen van de locals, camera instellingen en avondfotografie.

Met de volledige groep waren we ook nog de gouden brug in Bana Hills gaan bezoeken, die begin augustus overal in de Belgische media te zien was. Jammergenoeg was de brug zelf omgeven door mist, hij ligt namelijk hoog in de bergen en vanaf er een klein beetje bewolking is kan je ze niet goed zien. De brug zelf iseen attractie binnen sunworld, beetje disneyland van Vietnam, maar de attractie die er zijn zijn allerlei restaurants in een soort van nagemaakt Parijs, zelfs de Notre Dame ende Moulin Rouge hebben ze er nagebouwd. Voor ons Westerlingen een beetje saai en na nog geen uur had iedereen het al gezien, maar we zaten met een tijdslot, waardoor we er nog 4u moesten blijven. Saaaaaaaaaiiiiiiiiiiiii! Gelukkig heeft Fong het geregeld dat we na het eten toch de kabelbaan terug naar beneden konden nemen. Iedereen was blij terug in het hotel te zijn, we hadden namelijk eerder die dag al een fietstocht gedaan langs de rijstvelden en waren er in geslaagd om 2 fietsen met platte banden te krijgen en de scooter waarop ik zat had twee enorme gaten in de wielen....

Als afsluiter van hoi an ben ik nog naar een massagesalon geweest, hoe deugd kan dit niet doen, die kunnen dit hier echt goed, ze gebruikte exact dezelfde punten als mijn kinesist in België. Hopelijk krijg ik zo wat minder last van mijn schouder.

deze reis maak ik met Djoser

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Frank:
    22 oktober 2018
    Geen voetmassage deze keer? Frank
  2. Willy WENSCH:
    22 oktober 2018
    Dag Silke, telkens ik je verhaal lees ga ik een beetje terug in de tijd en voel me jonger worden. Ik herken enkele punten en ... wou dat ik er bij was. Tot je volgende verhaal.
  3. Jie Xu:
    3 november 2018