safe and well arrived - goed en wel gearriveerd

4 oktober 2017 - Yogyakarta, Indonesië

- English text below -

Hier zijn we dan, na een lang vervelende vlucht. Ja inderdaad, vervelend, het eerste deel naar Dubai dan toch. Gelukkig was dit ook het korste gedeelte. Naast mij zat er uiterst onaangenaam gezelschap, ongehoord zelfs en nog nooit meegemaakt.  Een jongere koppel waarvan de vrouw naast me zat hmmmm... of ik zou beter zeggen man en vrouw zat naast mij. In een vlucht van 6u is ze erin geslaagd geen 2 minuten stil te zitten, mij wakker te schotten met haar voeten tegen mijn bil ( !!! Stel je dat nu een keer voor), haar laptop half over mij heen te zwieren ( ikzelf had met mijn lange benen al niet veel plaats, laat staan als mijn buurvrouw dan nog eens dubbel zoveel plek eist in te nemen) ...blij was ik eindelijk van het vliegtuig te kunnen stappen in Dubai. Na het niet zo lekkere eten van op de vlucht smaakte een burgertje van burger king echt wel ( mja turkish airlines en klm hebben dan toch betere keukens). Van Dubai naar Jakarta had ik gelukkig beter gezelschap naast me :)

In Jakarta maakten we al onmiddellijk kennis met een ganse familie, Indonesiërs, wonende in Nederland die in hun thuisland op familiebezoek ging. Ze zaten achter ons op het vliegtuig en hadden hetzelfde luchthaven hotel geboekt. Die eerste dag hebben we nog niet zo veel gezien...het leek wel beetje lastig om ergens rustig naar het toilet te gaan, die werden constant volledig gepoetst. Men stond met drie man op wacht en zodra iemand maar geweest was werd alles gedweild. Dit vond Karel toch wel een beetje lastig....

De volgende dag hebben we een binnenvlucht genomen naar Yogyakarta, met 1u vertraging zijn we gearriveerd, jammergenoeg was onze pick up chauffeur van het hotel niet zo geduldig en hebben we een andere chauffeur moeten zoeken. Gelukkig was dit snel geregeld en hebben we uiteindelijk nog minder betaald dan we zouden moeten betalen voor de pick up service van het hotel. Hopelijk vergeet onze chauffeur ons morgen niet! Sowieso zullen we geen gebruik maken van de airport transport van het hotel om ons terug te brengen naar de luchthaven volgende week.

Vandaag is het dus Karel's zwembad dagje. Kan je zien op de foto. En morgen is het excursie dagje naar Borobur.

English text

Here we finally are, after an annoying flight. Yes..annoying, the first part, to Dubai was annoying. Luckily this was the shortest part. Next to me was this younger couple, and the girl was sitting next to me, in a 6 hours flight she didn't sit still for 2 minutes, woke me up by hitting my legs with her feet ( imagen this!!!  How unpolite), and using the half of my space with her laptop....and I already didn't had much space with my long legs. Arrived in Dubai a burger from burger king tasted like heaven after the food on the flight ( yes turkish airlines and klm has much better kitchens) . The flight from Dubai to Jakarta went more smoothly.

In Jakarta we immediatly met an Indonesian family living in holiday that was on their way to their family in Java. We were all in the same flight and after in the hotel.We didn't do much that they, just relaxing after our long flights. It was a bit difficult to go quitly to the bathroom, as there were always 3 employees waiting till someone went, to clean everything immediatly. Karel didn't like that so much....

The day after we left to yogyakarta. Our flight arrived with 1hour delay and our hotel pick up didn't wait for us....so we decided to ask another driver. Hmmm...now we decided not to ude the airport service from this hotel anymore to drop us at the airport next week. We will ask ou other driver.

Today Karel has his swimmingpool day and tomorow it's excursion day to Borobudur and a volcano.