First trip - Eerste uitstapje

6 oktober 2017 - Yogyakarta, Indonesië

-English text below-

Gisteren was het dan zo ver, ons eerste uitstapje. Beetje nieuwsgierig of onze chauffeur wel zou op dagen, ...maar jawel hoor, hij stond er netjes op tijd. Na een boerende rit ( mja elke paar seconden kreeg de chauffeur beetje last van zijn maag...en kon je lucht horen ontsnappen uit zijn mond) , kwamen 'Jos' ( Karel en Charles bleek nogal lastig te zijn) en ik aan bij Borobudur. De grootste Boeddhistische tempel in Azie. Het was er zeer mooi en de stupa was immens ( toch lijkt me shedagon toch groter). Jammergenoeg ook hier weer veel beschadiging aan de beelden, net zoals bij Angkor waren veel hoofden afgehakt. Het uitzicht dat we van bovenop de stoepa hadden was ook wel mooi.

Na ons tempel bezoek hebben we een fietstocht gemaakt in een lokaal dorpje Candirejo. De fietsen waren maximaal aangepast aan onze lengte maar toch nog te klein...het was best wel interessant om te zien hoe de lokale bevolking er woont en hoe ze kroepoek maken = op slag geen zin meer in.

Tot slot nog twee mini tempeltjes bezocht waarvan een volledig in de steigers stond. De andere zou de oudste Boeddhistische tempel zijn. Hoewel Indonesie het grootste Moslimland van Azie is, respecteren ze hier nog de oude tradities en offeren ze toch nog aan hun oude goden en gebruiken.

Vandaag terug zwembad dag, en vanavond lekker uit eten in naar het schijnt een van de toprestaurantjes van Yogyakarta, reservatie staat op naam van Mister Charles Rose.... wordt vervolgd.

- English-

Yesterday we had our first trip. A bit curious if our driver would show up...but yes he was good on time. After a burping drive (  yes, every 2 seconds our driver had some stomach issues) ...Jos ( Karel and Charles was a bit too difficult) and I arrived at Borobudur, the tallest Buddhist temple of Asia.Although the swedagon looks taller it was still impressive. Unfortunatly like in Cambodia the heads of the Buddha statues were also stolen. The view we had from the top was also amazing.

After our temple visit we did a bicycle tour in a small village Caldirejo. The bicycles were changed to their max to fit our size but still they were to small. It was interesting to see how the villagers lived and how they make kroepoek = I never want to eat them anymore now.

After we visited two more temples, one was under construction and the other one seem to be the oldest Buddhist temple ( weird I thought I ' ge seen that one in Burma)

Today it's swimmingpool day and tonight we'll have dinner in what they call here a top restaurant, I am curious. The reservation is made on the name 'Charles Rose'. Be continued