last day -laatste dag

11 oktober 2017 - Jogjakarta, Indonesië

English text below

Vergis jullie niet met de titel...we gaan nog niet naar huis, we zitten nog maar in de helft van onze vakantie. Het is wel ons laatste dagje op Java. Vandaag vertrekken we naar Bali, we gaan er Elisabeth Gilbert achterna. Het blijft wel spannend met de vulkaan die op uitbarsten staat. Dan neemt men voor alles een verzekering, reis- en annulatie verzekeringen, valt natuurrampen daar WEL onder maar enkel bij negatief reisadvies. Op dit ogenblik deze nog steeds positief, tenzij je binnen een straal van 6 km bij de vulkaan komt. Hopelijk blijft de vulkaan dus nog enkele weekjes rustig, volgens locals is het namelijk geen kwestie meer van zal hij uitbarsten of niet, maar wanneer....

Afgelopen dag hebben we het nogal rustig gehouden, op een dagje tempel bezoek na. Wat jammer dat de meeste tempels beschadigd zijn door natuurgeweld ( aardbevigen, vulkaanuitbartsingen, ...) , maar ook hier weer ook door diefstal. Ja de beelden waren weeral onthoofd, jammer. Bij de meeste vulkanen waren er vooral Aziatische toeristen. We leken wel beroemdheden, overal vroegen ze ons om samen met hen op de foto te staan. En tijdens onze andere uitstap in het centrum van Yogyakarta, werd Karel zelfs geïnterviewd.

Yoyakarta zelf is een nogal drukke stad, overal brommertjes. Hier moet men echt opletten ervoor, en vooral omdat men hier links rijdt is het toch eventjes oppassen. Ik wen er maar niet aan....denk niet dat het een goed plan zou zijn om mij hier te laten autorijden, ben zeker de verkeerde kant aan het oprijden op een rond punt.

Het eten is lekker, maar vaak het zelfde, nasi goreng en saté, en ik die maar dacht dat nasi goreng Chinees was.

Eergisteren heb ik mijn 10 minuten voetmassage laten doen, en ook voetreflexologie. Wow wat was me dat, ik ga toch stiekem liever naar Greta van feniks. Heb toch twee dagen last van mijn kuiten gehad. En ik die dacht dat het deugd zou doen.....

Zo ben benieuwd wat Bali zal brengen.