het teva-artrose clubje (Andalusie 1)

18 juli 2016 - Ronda, Spanje

(ENGLISH TEXT BELOW)

Ondertussen al bijna 2 dagen Ronda achter de rug. Gisteren was het super rustig, na een vlucht te hebben genomen in de vroege ochtend waren we allemaal wat moe. Maar gelukkig is Ronda niet groot en liggen al de bezienswaardigheden dan ook niet ver van elkaar. Ronda is vooral gekend voor de enorme brug boven de kloof. Deze is zeker indrukwekkend. Ook is de Zuiderse bouwstijl prachtig om te zien, en de deurkloppertjes zijn origineel. Sommige hebben zelfs de vorm van een hand die op de deur klopt.
In de groep zijn er enkele mensen die samenreizen, dus hebben wij, de mensen die alleen reizen elkaar al snel gevonden. En blijkt dus dat we meer gezamelijk hebben dan alleen maar het alleen reizen. Zo hebben we allemaal onze teva's aan. Reclame maken is verboden, maar ergens vallen we toch wel op met onze jezus-sandalen. We hebben ze wel allemaal in een ander kleurtje, blauw, roze, groen, bruin, zwart, ...ook hebben de meeste van ons clubje wel ergens last van ..de een van zijn enkel, de ander zijn voet, de knie, ...het ligt dus zeker niet aan onze teva's dat we zo strompelen.
S'avonds zijn we allemaal samen gaan eten naar casa Maria. Onze reisgids had dit allemaal netjes geregeld. Er werden een 8-tal tapas geserveerd, de een al beter dan de andere...die rauwe tonijn was niet echt mijn ding...maar de rest was allemaal super lekker en combinaties die ik thuis nooit zou maken.
Vandaag hebben we dan een paar dingetjes bezocht, zoals de arena waar men stierengevechten organiseert, een kerkje die vroeger een moskee was, een paleis, ...tussen elk bezoek hebben we een terrasje gedaan en gezien ik met echte Hollanders op stap was, was het 1-euro-restaurant al snel omgedoopt tot ons 'stam café'. We hebben er een terrasje gedaan en nadien teruggekeerd om te lunchen. En zoals de naam doet vermoeden is er veel aan 1 euro.

deze reis maakte ik met djoser

ENGLISH

I am already  2 days in Ronda now. Yesterday I had a quiet day, after that early- flight, we were all too tired to do a lot. Luckily Ronda isn’t big and all the touristic sights are close to one other. Ronda is known for it’s huge Roman bridge above a cliff. The bridge itself is very impressive. Also is the Southern architecture nice to see, with a lot of details, even the door knockers are original (some of them are having the form of a hand).

Some people in the group are travelling together, so we the solo travelers were united very fast.  And it seems that we are having more in common then only travelling. We are all wearing teva sandals, all in different colors, but the model is the same. And all of us are dealing with something: pain in the leg, pain at the knee, pain at the foot…

In the evening our guide organized dinner, and we all came. They served 8 tapas, the one better then the other…(I really didn’t like the raw tuna).

Then today, we visited some monuments, like the arena for bull fighting, a church which was a mosque before, a small palace. Between each visit we had a nice drink on a terrace. But as I am travelling with people from Holland, the ‘’1 euro-restaurant’’ became very fast our fixed place to have a drink. (In Belgium people from Holland are known to find some cheap places). As the name et it guess, a lots of things in the restaurant are only 1 euro.

this travel I made with djoser