Hell's angels on a scooter

24 oktober 2018 - Hue, Vietnam

Gisteren waren we een volledige dag in Hue, de oude keizerlijke stad van Vietnam. Jammergenoeg werd er tijdens de oorlog veel vernield, maar is er nu al veel heropgebouwd. Ze proberen alles terug in de oorspronkelijke staat terug te brengenen dit lijkt toch wel best te lukken.

Een groot deel van de stadhebben we per scooter bezocht, gelukkig met chauffeur, want in het drukke verkeer van de binnenstad en met de Vietnamese regeltjes ( als die er al zijn) zou het toch wel een uitdaging worden. Eerst reden we wat doorheen hetbplatte landen en daarna bezochten we een verlaten attractie park ( leve urbex) , een tombe, en de thien mu pagode, dit is de oudste pagode van Hue langs de parfumrivier. Was zeker wel leuk achterop zo een scooter, je ziet en ervaart toch veel meer dan vanop een bus of taxi.

In de namiddag was het dan richting citadel, thuishaven van de Nguyen dynastie, 1802-1945. Gebouwd met de Verboden stad van Beijijng als voorbeeld. Jammergenoeg bijna volledig gebombareerd tijdens het tet-offensief in 1968, maar nu grotendeels terug gerenoveerd. Zeg wel grotendeels, een gedeelte was nog onder constructie. De meeste reisboeken raden 2u aan, maar in 2u kan je het onmogelijk volledig gezien hebben, na 4u moesten wij nog 1/4 zien maar het was sluitingstijd. Ja Dirk en Marika, als jullie dit lezen, ons record van 4u is net niet verbroken ;) ( de oppervlakte is wel veel groter) .

Binnen enkele uurtjes is het dan richting Hanoi, het laatste gedeelte van de reis wordt ingezet.

deze reis maak ik met Djoser