Assisi

21 september 2022 - Assisi, Italië

Ons eerste dagje vakantie in Italië zit er alweer op.

Gistermiddag zijn we al vertrokken naar Rotterdam waar we een fly drive sleep arrangement geboekt hadden in het Van der Valk hotel. Op deze manier hoefden we ons vanmorgen niet echt op te jagen in het verkeer. We hebben terwijl van de gelegenheid gebruik gemaakt om een bezoekje te brengen aan Delft, die op 15 minuutjes rijden van het hotel lag. Moet zeggen dat ik toch beetje meer van dit stafje verwacht had. Het is pittoresk maar er is niet zo heel veel te doen. Utrecht vind ik dan toch leuker. Het Vermeer museum hebben we niet bezocht gezien er alleen maar reproducties van de kunstenaar hingen.

20220920_152402 20220920_15222120220920_160020

Vanmorgen vroeg werden we dan door het hotel naar de luchthaven gebracht. Bleek onze chauffeur van Perugia afkomstig te zijn, hoe toevallig. En we waren direct in de Italiaanse sfeer. The Hague Rotterdam airport is maar klein, en gelukkig verliep alles vlotjes.

20220921_093938

20220921_142401

En na een vlucht van 2u30 landden we veilig in Perugia. Al snel vonden we de bus en gingen we op weg naar Assisi.

Hier hebben we al snel het klooster van Assisi bezocht en enkele kerken. De duomo zag er vanbuiten zo mooi uit, maar van binnen was er niet zo veel te zien. Maar het klooster van Assisi was mooi...heel veen muur en plafondschilderijen

Morgen maken we een daguitstap naar Perugia. Al benieuwd hoe het daar zal zijn.

Deze reis maakte ik met Djoser, de link kan je hier vinden

1. Willy WENSCH:
    21 september 2022
    Leuk om terug jouw reis te beleven. Buiten Europa lukt nog niet. In 2019 kwamen we terug uit Wuhan en toen liet men COVID-19 los. Tegenwoordig kost een vlucht wel 10x duurder met nadien tien dagen quarantaine in een 5* hotel. Onbetaalbaar geworden. Ik kijk uit naar jouw verslag van morgen . Willy