Going to Sicily is better then going to the moon- G Màrquez

12 oktober 2021 - Brugge, België

Ondertussen ben ik al een dagje terug, maar jullie hadden nog een verslag te goed van onze laatste dag waarbij we naar Taormina zijn geweest. De buschauffeur stelde zelf een uitstap voor naar Taormina op zijn vrije dag. Wat best wel leuk is. Je kan eenvoudig met de lokale bus ook gaan, maar een eigen bus waar je iets op kan laten liggen is ook altijd fijn.

Taormina is een gezellig dorpje, waar heel wat toeristen komen maar ook Italianen. Het is er gezellig en deed me ergens denken aan Sluis, waar je gezellig kan rondwandelen, winkelen en eten. Maar de stad heeft nog meer te bieden, er is ook een mooi theater dat uitkijkt op de Etna. Op heldere dagen kan je er prachtige foto's nemen. van het theater met de Etna als achtergrond. Ook hier weer heb ik van de chauffeur een adresje gekregen, deze keer om granita te eten.  Bam Bar. Na een bezoekje aan het theater ging ik er samen met Marcel naartoe. Ik had nog nooit zo een granita gegeten en het is best wel lekker. De Italianen soppen blijkbaar een brioche erin. De bar zelf was zeer mooi versierd met Siciliaanse tekeningen (zelfs het toilet was zo).

20211009_111611

Wanneer we wat verder in het straatje doorliepen waar Bam Bar gelegen is, zagen we heel wat mooi versierde gevels en zelfs ook een scooter die helemaal versierd was. Hoe leuk. Terug in Naxos hebben we nog een wandeling gemaakt, maar door een verkeerde afslag, kwamen we op een weg langs het strand die uiteindelijk doodliep op rotsen aan de achterzijde van een hotel. Om weg te raken dienden we doorheen het hotel stappen. Frank en Marcel zijn nog wat verder gewandeld maar moesten dan doorheen de tuinen van enkele huizen heen en uiteindelijk over een hek klauteren, gelukkig zijn ze beiden toch wel redelijk lang en ging dit vlotjes.

De dag hierna hadden we nog een voormiddag vrij in Giardini Naxos, waar de eerste Griekse nederzetting op Sicilië was, hier zijn enkel nog maar ruïnes van over die niet open waren buiten het seizoen. Dan maar rustig relaxen, wat rondwandelen, nog een granita met een heerlijke brioche. En lunchen met een meloen en ham. Een halve dag Catania had hier misschien wel leuk geweest als afsluiten.

En toen was het zover, het einde van de reis, we werden teruggebracht naar de luchthaven van Catania. Na een tussenstop in München (of ook wel Monaco in het Italiaans) kwamen we aan in Amsterdam en moesten we afscheid nemen van elkaar.

Ik wil graag iedereen bedanken voor de leuke reis: onze reisleider Hans en chauffeur Andrea, en natuurlijk mijn reisgenoten Marnix, Frank en Marcel, Eric en Rolant, Edith en Paul, Sonja en Marc, José en Clemens, Erik Ine en Anette, Janneke, Lex en Jaques, Jan en Marian.

IMG-20211008-WA0003

corona-proof

IMG-20211008-WA0004

niet corona-proof

Deze reis maakte ik met Djoser, de link kan je hier vinden

1. Willy WENSCH:
    12 oktober 2021
    Dag Silke, ik kom morgen pas terug uit het ziekenhuis en zal pas nadien jouw reisverslag lezen. Ik was tien jaren geleden op de Etna en Taormina bewaar de beste herinneringen. Spannend om jouw verhaal te lezen. Willy
  2. Marian:
    16 november 2021
    Hallo Silke, leuk om nog eens terug te lezen over onze reis. Groeten van Jan & Marian