Welgekomen afkoeling

26 oktober 2018 - tt. Sa Pa, Vietnam

Van Hue ging het richting Hanoi, waar we 1 nachtje verbleven. De kamers van het 4de verdiep waren wel zeer speciaal, ze hadden elk een ander thema. Zo was er een kamer volledig in het zwart met bamboo, een andere in origami, etc... mijn kamer was ook leuk, de bedden stonden namelijk op de gekende Vietnamese hoedjes. Jammer dat het maar voor een nachtje was, want het was best wel een leuke kamer. Hanoi is de zeer drukke hoofdstad van Vietnamen ook het meest communistische gedeelte van vietnam. Na een korte stadswandeling zijn we met zijn allen naar het waterpuppetttheater gegaan. Hoewel het opgezet is voor toeristen was het toch wel leuk. De dag nadien ben ik weeral om 5u15 vertrokken vanuit het hotel, deze keer met een andere reisgenoot,  Renee, om naar het grote park te gaan en de Vietnamezen te zien sporten. We hadden verwacht veel tai chi te zien, maar het was toch wel indrukwekkender dan gewoon maar wat tai chi. Aangekomen aan het park zagen we niet een tiental Vietnamezen, maar echt 100'den die rond het park jogden of wandelden, oud, jong, man, vrouw, iedereen was er. Ook waren er veel rond het park aan het fietsen. Op een,pleintje waren er dan enkele dieeen soort van aerobic deden en op een ander plein bachata, ja...bachata op Latino muziek, deze heb ik toch even meegedaan. Het was weeral eens de moeite om vroeg op de staan.

Van Hanoi ging het dan richting Sapa, een dorpje in de bergen, waar nog veel stammen wonen. Phong ( ja het is dus niet Fong, maar Phong en uitgesproken als Fong) heeft met ons 2 mooie w1ndelingen gemaakt door lokale dorpjes. Ohhh gans de groep heeft ervan genoten :)

Morgen is het richting Bah dac waar we met zijn 18 gezellig op 1 kamer zullen slapen, als we veel gaan slapen is een andere vraag natuurlijk, maar we zien het allemaal wel zitten.

deze reis maak ik met Djoser

1. Herreman Martine:
    26 oktober 2018
    Je hebt het precies wel naar je zin,zijn heel blij voor je dat het zo goed meevalt op alle gebied,geniet nog van je laatste dagen,dikke knuffel van ons😘💕
  2. Martine Geelen:
    26 oktober 2018
    Aan de bergdorpen in de SAPA regio heb ik de mooiste herinneringen. Mijn fototoestel heeft daar nooit stil gelegen :-) maar het was er toen bitter koud. Nog veel mooie momenten en steek je rugzak maar vol met een schat aan herinneringen. groetjes