Volgende halte: Vang Vien

7 november 2019 - Vang Vieng, Laos

Gisteren terug de bus op voor een 7-tal hobbelende uurtjes. We werden er letterlijk ingepropt. Alle zitjes vol bagage eronder en er zelfs op. Goed opeen als sardientjes in een conservenblikje vertrokken we richting Vang Vien. Nog geen 5 meter verder, we waren net de stelplaats uit en lap 2 platte banden. Het volgepropte busje mocht al naar de bandenhersteller.

Wie nu denkt dat iedereen uit moest stappen en onze bagage er terug uit moest heeft het mis. Achteraan werden we opgekrikt en ook vooraan...met iedereen er nog in. Daar zaten we met zijn allen in de lucht. Na wat volgens mij op wat gepruts leek vlogen de banden er weer op en kregen wij weer vaste grond onder ons voeten. De reis kon verder gezet worden. En ja weer werden allen putten en bulten in een denderende snelheid allemaal netjes gepast. Niet te verwonderen dat men hier snel lekke banden heeft: slechte wegen, snelle chauffeurs, ...

Eindelijk kwamen we aan in Vang Vien, eigenlijk voor ons een korte tussenstop om de afstand tussen Phonsovan en Vientiane niet ze groot te hebben. Maar wat wel leuk was is dat Femke en mijn collega Sam hier net ook waren. We hebben gezellig wat gegeten en bijgekletst, zij zitten namelijk al 2 maanden in Azië en het is altijd leuk om wat elkaars avonturen te beluisteren.

Vang Vien was voorheen de party place. Tot er heel wat incidenten waren met dronken tubers. Nu mag er geen alcoholische drank meer geschonken worden langs de weg die de tubers afleggen en is het terug rustig. Hoewel in heel veel pubs je nog steeds balonnen met lachgas kunt krijgen wat ook hier illegaal is. Je kan hier vanalles doen, tubing, kayaken, buggy rijden, .... wij hebben voor de ouderwetse manier gekozen en hebben de loop van 30 km met de fiets gedaan en amai mijn achterste. Wel een mooie route langs mooie natuur. De stijfheid heb ik alvast uit mijn kuiten laten masseren....met een Lao massage.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Marnix:
    8 november 2019
    Helabakes,
    weerom een mooi verhaal om in te lijsten. Eerst en vooral; wat is tubing eigenlijk?
    Je pent het weer mooi neer in een evenzo verhaal. Het wordt een echt plezier om jouw verhalen te lezen.
    Je laat het ons werkelijk lezen net of we maken het zelf mee.
    Ooit eraan gedacht om boeken te schrijven? Misschien reisgidsen/reisverslagen te publiceren?