Vedi Napoli e poi muori - Goethe

27 september 2021 - Napels, Italië

Eindelijk, is het dan weer zo ver. Na een lange 'verplichte' pauze, door de welbekende reden, is het zo ver. Weer op reis, op ontdekkingstocht. Verre reizen kunnen momenteel nog niet, maar ik wou toch het zonnetje, dus werd het Zuid Italië.

Vandaag zijn we na een tussenstop geland in Napels. Binnen Europa reizen is in normale tijden eenvoudig, maar nu dien je allerlei extra formulieren in te vullen. Als eerste heb je al je vaccinatiepas nodig, daarnaast voor Schiphol een gezondheidsverklaring en voor Italië dien je de locator in te vullen. Deze laatste is niet zo eenvoudig en vergt toch wat geduld. Uiteindelijk hebben we deze nergens moeten tonen... Lufthansa is aan Duitse maatschappij en de Deutsche gründlichkeit was sterk aanwezig. Na het landen werden de rijen afgeroepen die mochten rechtstaan, hun tassen nemen en uitstappen. Owee als je reeds rechtstond voordat je rij omgeroepen werd, onmiddellijk werd je op de vingers getikt door de stewards. Op de vlucht zat ik naast Eric die ook de rondreis zal maken. Het was een aangename eerste kennismaking. Een paar rijen achter ons zaten er ook enkele medereizigers. Het is altijd leuk als in het vliegtuig wat bij elkaar zit en zo al kennis kan maken.                                                                                                                                                                                                                                                          In Frankfurt, tijdens onze transit, hebben we onze reisleider Hans Karel teruggevonden en de rest van de groep. Het ziet er een gezellige bende uit, een leuke mix van alleen reizigers en stellen, man en vrouw, en ook een beetje alle leeftijden. Bijna iedereen heeft al verschillende verre reizen met Djoser gedaan en mist het. Zodra het even kon werd er vlug geboekt naar de landen waar we wel naartoe mogen en Italië werd een veel gekozen bestemming.

Van Frankfurt ging het dan richting Napels. Alles verliep vlotjes, iedereen had snel zijn koffer, maar dan moesten we naar onze bus. Die was netjes op tijd en stond op ons te wachten alleen bleek die een beetje onvindbaar. Terwijl Hans de bus zocht vond de chauffeur ons. Dus dan moesten we onze reisleider natuurlijk terugvinden. Maar het is gelukkig allemaal snel goed gekomen. Na een korte rit zijn we in ons hotel aangekomen. De Corona maatregelen zijn echter niet zo' duidelijk hier, wanneer moeten we nu ons mondmasker op wanneer niet. En onze Coronapas hebben we nog nergens moeten tonen. In groep eten kan maar wordt wel wat moeilijker, we mogen namelijk maar met max 4 aan een tafel zitten.

We zitten in een leuk hotelletje maar de douche is toch wel wat klein uitgevallen; ik kan mij amper draaien. En ik heb ook al vastgezeten tussen de liftdeuren, maar dit kwam weer door mijn eigen onhandigheid.

Na het inchecken was het al redelijk laat,18u. We zijn dan maar op zoek gegaan naar de heerlijk echte Napolitaanse pizza.

De echte pizza van Napels

Als je in Napels bent moet je pizza eten! De specialiteit van de regio en bovendien zou de pizza hier ontstaan zijn.

Morgen in de voormiddag zijn we nog in Napels en daarna gaat het richting Pompeï

De volledige rondreis kan je hier terugvinden

1. Willy WENSCH:
    27 september 2021
    Goede reis Silke. Leuk om terug een reisverhaal te kunnen lezen. Ik krijg terug zin om ook op reis te gaan. W²
  2. Jessica Ingels:
    27 september 2021
    Ik lees mee van hier. Zo leuk dat ik kan meevolgen.
  3. Katrien:
    Geniet ervan !
  4. Saskia:
    27 september 2021
    Fijn dat ik op deze manier een beetje mee op reis kan! ☺️
  5. Greta:
    Geniet ervan
  6. Martine Mathys:
    Geniet ervan,fijne reis gewenst
  7. Marian Roose:
    Geniet er van !
  8. Dirk Van Lier:
    28 september 2021
    Leuk zo’n verslag, veel plezier