Spiletto en Spolle...what's in a name?

23 september 2022 - Assisi, Italië

Gister, in de ochtend was het richting Perugia. Waar we een half dagje de tijd hadden om wat rond te lopen, iets te bezoeken en natuurlijk ook iets te drinken. Van bij de bushalte ging het omhoog met de minibus, gans de groep in een wagonnetje, dachten we maar dan gingen de deuren dicht en daar stonden we dan met 3, Hans, Karel en mezelf. Maar de metrostelletjes volgden elkaar snel op en binnen de kortste keren zaten we ook op eentje.

Perugia is een leuke stad, met veel te zien...de tijd die we kregen was dan ook redelijk beperkt. Maar op de terugweg naar Assisi werd er nog gestopt aan de Santa Maria del Angeli kerk. Wat best wel de moeite was. Het is precies een kerk in een kerk.

20220922_144126 20220922_145826 20220922_144429

Terug in Assisi hadden we nog tijd om verder de stad te verkennen en nog meer kerkjes te bezoeken.

Vandaag gingen we dan op weg naar Spiletto ( of was het Spoleto? ) en Spello. Twee pittoreske dorpjes. Maar onze groep lijkt vermoeiend te zijn voor onze begeleider André...hij is wel op een bijzondere plek in slaap gevallen.

IMG-20220923-WA0000

Terug in Assisi werden we door Djoser getrakteerd op een aperitiefje wat direct voor sfeer zorgde. We leerden direct enkele mensen uit de groep beetje beter kennen. Gezellig.

Morgen vertrekken we naar Ancona, net nu de Paus naar Assisi komt, we gaan dit net moeten missen.

Deze reis maakte ik met Djoser, de link kan je hier vinden

1. Christie Herckenrath:
    24 september 2022
    Prachtige streek Silke! Geniet er van!