Veilig aangekomen en eerste dagtrip naar Mijas

6 juni 2019 - Marbella, Spanje

Eindelijk was het dan weer zo ver, het team van 'Frank from Belgium'weer samen op zwier. Deze keer iets dichterbij maar daarom niet minder mooi en spannend. Na een vlotte vlucht met wat vertraging arriveerden wij gisteren in Malaga waar Frank & Martine ons vol enthousiasme opwachten. Zij zijn hier al een 2,5 week en hebben meer het binnenland bezocht, Ronda, Tarifa, Sevilla, Cordoba, ... en nu gaan we enkele badplaatsen aan doen.

Eerste stop:Marbella. Waar we werden opgewacht door een wel zeer opgewekte en enthousiaste Spaanse furie, met een nogal uitdagend bloesje aan waarbij zelfs wij vrouwen nogal moeilijk hadden om naar 'ergens' anders te kijken dan naar ... . Ze is de gastvrouw van ons apart hotel en leidde er ons wat in rond. Deze eerste dag hebben we het wat rustig gehouden, gezellige babbel en drankje, waarna we een lekker restaurantje opzochten. De uitdagende diepuitgesneden bloesjes blijken de nieuwe mode trend te zijn onder de Spaanse vrouwen, want in het restaurant zaten er nog enkele andere dames di wat aandachtig moesten zijn om hun meubilair niet te verliezen. Het eten in 'El castillo del gourmet' was heerlijk en niet prijzig. Wat was dit genieten.

Vandaag ging het dan richting Mijas, een klein wit dorpje in een bergkam gelegen tussen Marbella en Malaga. Ze zijn gekend voor hun buro taxi ( ezeltjes taxi), maar wij hebben netjes een tuktukske gehuurd die ons overal rond reed. Mijas is een klein gezellig dorpje die toch wel wat overrompeld wordt door toeristen. Het leuke was dat we er ook het huisje van Antonia banderas konden zien.

Morgen gaat het dan richting Malaga. Waar we een drietal nachtjes zullen blijven.

Hasta Luego

1. Ann:
    6 juni 2019
    Bonito!
    Enjoy...groetjes
  2. Frank:
    6 juni 2019
    Ik had er graagbij geweest ....
  3. Marleen Savat:
    7 juni 2019
    Ziet er al goed uit geniet ervab
  4. René:
    Heerlijk!!!