Van Malaga naar Nerja en Vera

14 juni 2019 - Garrucha, Spanje

Van Malaga ging het dan richting Nerja met enkele tussenstopjes in de gekende Spaanse witte dorpjes. Een eerste stopplaats was in Compéta, gekend voor de mozaïken. Op de witte gevels waren er dan ook her en der mozaïken te zien die het lokale leven weergaven. Het is nogal een klim om door de straatjes heen te raken. Bovendien zijn die zeer smal, maar toch slagen de lokalen erin om er met de auto in rond te toeren.

Een tweede stop was in Frigiliana. Een wit dorpje nabij Nerja die we allemaal wel kennen van de postkaartjes. Smalle straatjes met veel bloemen aan de muren. Hier hebben we genoten van een lekker lunch met hoe kan het ook anders paellla.

Uiteindelijk kwamen we dan ook aan in Nerja. Ik was hier een paar jaar geleden nog op de rondreis met djoser. Wat is het toerisme me hier gestegen. Toen enkele restaurantjes en winkeltjes heb je nu straten en pleintjes vol. Je weet niet waar eerst gekeken om je keuze voor lunch of dinner te maken.

Gezien er in Nerja niet zo veel bezienswaardigheden zijn hebben we van hieruit een daguitstapje naar Granada gemaakt. Hier hebben we de prachtige kathedraal bezocht en wat rond gewandeld in de arabische en zigeuner wijk tot aan de mirador om het alhambra te bewonderen. In een lokale tapasbar zijn we geëindigd om heerlijke tapas te eten.

In Nerja zelf dan hebben we de grotten bezocht die een van de mooiste van Europa zou zijn.

Van Nerja wordt het richting Vera en daarnq huiswaarts.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Willy WENSCH:
    14 juni 2019
    Dag Silke, terwijl ik jouw reisverhaal lees krijg ik zin om het Zuiden van Spanje te bezoeken. Door Wei Wei in huis is onze manier van reizen telkens naar Wuhan, China. Ik wil ook nog eens naar Spanje reizen. Je stak het vuur aan de lont. Tot ziens. Willy