Wat is er nu in godsnaam te doen in Malaga?

9 juni 2019 - Málaga, Spanje

Door een ambetant technisch probleem kon ik jammergenoeg niet sneller een update plaatsen.

Waar waren we weer gebleven....hmmm....ja van Marbella ging het richting Malaga.

Hier houden we het tamelijk rustig. Ons hotel ligt vlak naast de gekende Castillo de Gibralfaro, boven aan de heuveltop van Malaga. Wat natuurlijk ook ervoor zorgt dat we een uitstekend zicht over Malaga hebben.

Bij aankomst hebben we eerst een gezellige stadswandeling gemaakt die Frank voorbereid had. Waarbij we de belangrijkste bezienswaardigheden passeerden. De oude markt bleek hierbij een gezelig plaatsje om te lunchen en te genieten van lokale gerechtjes. En onderweg even stoppen bij een oude bodega hoorde er natuurlijk ook bij. Een laatste halte was het geboortehuis van Picasso. Hij is geboren in Malaga maar heeft hier niet zo lang verbleven. Is een leuke tussen stop maar eigenlijk was er niet zoveel te zien en waren de plaatjes met de uitleg enkel in het Spaans. Beetje spijtig natuurlijk.

Gisteren hebben we dan het castillo bezocht die uit 2delen bestaat. Boven de heuvel naast ons hotel en onderaan. Normaal is dit 1 deel maar het verbindingsstuk is wat vervallen. Zouden ze beter terug 1 van maken. Het stuk boven bestaat vooral uit de ommuring. Binnenin is er niet zoveel te zien van hoe het oorspronkelijk was en ook hierweer alle plaatjes met uitleg in het Spaans. Wat toch zonde is gezien het grote aantal toeristen die hier jaarlijks komt. Het stuk beneden is toch al wat interessanter en mooier om te bezoeken, hoewel het hetzelfde kasteel is. We hebben ook aan de innerlijke mens gedacht en een wel zeer bijzonder café bezocht nl. Sala premier, waar elk hoekje ingericht is volgens een bepaalde film zo kan je je wanen in de wereld van de hobbit of batman. Alle decor is mooi afgewerkt. Zeker een aanrader hier in Malaga.

Vandaag hebben we, hoe kan het ook anders, het museum van Picasso bezocht. Het was een mooi opgestelde tentoonstelling in chronologische volgorde. Je kon zijn evolutie als kunstenaar volgen vanaf zijn eerste werken. We hadden wel geluk, geen enkele wachtende voor ons in het begin gaan en toen we buiten kwamen stond er een zeer lange rij te wachten, denk dat de mensen achteraan de rij toch wel een uurtje zoet zullen geweest zijjn in deze rij eer ze binnen konden.

Morgen gaat het daan richting Nerja met enkele tussen stopjes in witte dorpjes