You may have the universe if I may have Italy- (Guiseppe Verdi)

12 september 2021 - Brugge, België

Eerst en vooral mijn excuses, blijkbaar kregen diegene die zich hebben ingeschreven op de mailingslijst van deze blog eerder deze week een lege mail. T'ja in al mijn enthousiasme dat ik eindelijk weer op reis mag, had ik per ongeluk op publiceren geklikt . Hierop werd er een leeg blog bericht aangemaakt en de updates werden onmiddellijk automatisch verstuurd naar iedereen die in het verleden zijn email achterliet Woopsie wat kan ik toch onhandig zijn.

Na een voor mij 'te' lange periode zonder reizen is het dan toch eindelijk, bijna zo ver. Nog twee weekjes en ik zal  veertien dagen kunnen rondreizen in Italië. Heb lang zitten twijfelen waar ik naar toe zou gaan, ik wou iets waar ik naar kon uitkijken, dat bijna zeker zou doorgaan. Geen corona stress van zou het, zou het niet... en ook niet de enorme teleurstelling achteraf mocht het geannuleerd worden. Bovendien wou ik ook ergens naartoe waar er in de herfst toch nog zonnig is. Spanje, Griekenland, Italië en zelfs Turkije. Twijfel twijfel, veranderen van keuze en nog een keer om uiteindelijk voor Italië te kiezen. Azië, Midden-Oosten, Afrika, ... zit er allemaal nog niet in. Maar Europa heeft toch ook heel wat moois te bieden. Wat ik wel al snel beslist had was dat ik terug met Djoser zou reizen. Tevreden over de service van mijn vorige reizen, wou ik in deze corona tijden toch wel boeken bij een reisagentschap dat ik ken en dat ik ook vertrouw. Bovendien, moest het uiteindelijk toch niet door gaan en ik er een voucher aan overhouden zou het zo erg nog niet zijn, gezien ik toch regelmatig mijn vakantie bij hen boek. Hieronder vinden jullie alvast de volledige reisbeschrijving.

Aanvankelijk had ik de rondreis naar de Marken geboekt, maar toen hoorde ik Marnix en hij had wel zin om mee te komen. Op het ogenblik dat zijn verlof eindelijk goedgekeurd was, was deze reis jammer genoeg reeds volledig volboek > zucht<  Dan maar op zoek gegaan naar welke reis er in ongeveer dezelfde periode zou vertrekken. Het is Zuid-Italië en Sicilië geworden. Pompeï en Paestum staan ook op het programma, wat kijk ik al uit om deze. Nog een paar monumenten van op de Unesco werelderfgoedlijst die ik zal kunnen afvinken.

De reis is volledig volgeboekt en begin deze week kregen we al de namen van de deelnemers door, wat ben ik benieuwd naar de groep. Elke reis is weer anders en heeft een andere groepsdynamiek.

Spannend allemaal en het aftellen is nu echt begonnen. Vanaf 26 september kunnen jullie weer al mijn avonturen hier volgen.

Tot dan!