Laos...wat? ...eu....waar? Ahhh ok daar

1 november 2019 - Luang Prabang, Laos

De afgelopen maanden kreeg ik de vraag waar ik deze keer naartoe op vakantie zou gaan. Toen ik Laos zei waren er deze keer heel wat verschillende reacties, van 'ah leuk' 'waar?' Of ' euuuuhhh ja euuhhh Azie?' Of 'ahja een Grieks eiland'. Maar Laos ligt ten noorden van Thailand, Cambodia en Vietnam en is een voormalig Franse kolonie

Woensdag was het dan zo ver. Vanuit Brussels Airport eerst naar Au Dhabi om van daar naar Bangkok en dan naar Luang Prabang te vliegen. Meer dan 24u onderweg..... Brussels airport was weer even chaotisch als altijd (vandaar mijn voorkeur voor Schiphol). Maar wat me dat allemaal was bij de check-in heb ik nog nergens meegemaakt. Ik stond er netjes 4u op voorhand zoals het hoort voor een internationale vlucht was e check-in nog niet open. British airways met een vlucht naar London dan weer wel....heel bizar. Uiteindelijk kwam men af, met 5 man, moesten ze nog hun paaltjes zetten met de linten zodat de mensen weten langs waar ze moeten lopen. Bleek dit een eindeloze moeilijke klus te zijn. Lintje uit paaltje -lintje weer in paaltje enz.....uiteindelijk kwam er iemand met een paaltjes plan, maar zelfs met zijn 5en lukte het niet om het plannetje te lezen. Ik was stiekem al aa het rond kijken of er geen verborgen camera ergens stond om de reactie van de wachtende te filmen. Wat en klucht die meer dan 30 min duurde.....

Na een lange dag kwamen we eindelijk aan in Laos. Laos nog steeds communistisch en dat zag je al meteen bij het uitreiken van het visum. Je moet maar liefst aan 3 loketjes gaan staan ( de een ontvangt je paspoort, de andere incasseert de centen en een derde doet de controle.

Mijn tablet is stuk ( alez het is te zeggen doordat hij veroudert is doet samsung er geen updates op) dus af en toe zullen de verhalen met wat vertraging verschijnen.

1. Willy WENSCH:
    1 november 2019
    Goede reis Silke. Je weet dat mijn liefde voor Azië eg groot is, wegens Ye Wei in huis. We volgen je met belangstelling. Wees àltijd voorzichtig. Reis je alleen of met een groep ? Willy
  2. Germaine:
    Dag Silke,
    Het is altijd een plezier om jouw reisverhalen te lezen!
    Ik wens je een mooie reis vol met leuke of( minder leuke) belevenissen!
    Take care!
    Germaine
  3. Marijke Wallez:
    Wens je een fijne vakantie! Geniet ervan Silke. Grtjes Marijke
  4. Alex Defruyt:
    1 november 2019
    Geniet er maar van, kijk er al naar uit je verhalen te horen 😉
  5. Marnix:
    2 november 2019
    Hey Silke,
    een minder goeie start is mogelijks een betere reis. Dat belooft als ik ooit ergens naartoe op reis ga vertrekken. Maar als je het een troost is ... het is overal op elk werk zo dus gezien het feit dat een luchthaven ook een werk is gaat het inderdaad zo ook daar bij momenten chaotisch verlopen.
    Amuseer je en ik ga genieten van de leuke verhalen. :-D