wet van Murphy (Andalusie 2)

20 juli 2016 - Arcos de la Frontera, Spanje

(ENGLISH TEXT BELOW)

Hier ben ik dan al weer....gelukkig overal nog steeds wifi.
Had ik jullie al verteld over mijn reisgenoten? Het opvallendste koppel, vallen niet op als je ze gewoon zou zien, enkel hun namen zijn opmerkelijk. En diegene onder jullie van mijn generatie zullen wel nog de konijnetandjes herinneren van ''Theo & Thea". Er is inderdaad een ouder koppel mee waarbij hij Theo heet en zij Thea. We zijn dus dag 4, iedereen had er al aangedacht, en iedereen had al stiekem om hun namen had gelachen, tot uiteindelijk dan nog Sylvo onze reisleider het niet meer kon houden en een stom grapje om hun namen vertelde. Hij was uitleg aan het geven over de kurkbomen ( hummmmm interessant of ...ja dan toch maar niet) en gezien we het dus niet zo uiterst interessant vonden sloeg hij er dan maar een grapje tussen over ons 'theo en thea' die mochten het komen uitleggen op hun "konijnentanden" manier. Thea gaf er een wat kakkelende opmerking over die ik niet goed begreep ( was beetje te plat "Hollands" en Theo lachte maar een beetje groentjes.
En nu, wat hebben we gedaan...vanuit Ronda hebben we een dagexcursie gemaakt naar El Torca, wat wel mooi is om 'even' te zien...maar een volledige wandeling ( die ik wijselijk gescipped heb) en een halve dag daar de spenderen is wel een beetje veel van het goeie.
Teruggekeerd in Ronda, na de excursie, zijn we nog naar de Arabische baden geweest, waar we weer 3 euro uitgespaard hebben, want we mochten gratis binnen, en ik zag mensen na ons naar binnen gaan die wel moesten betalen. Het is best wel een interessante plek omte bezoeken, en de video die men er toont heeft zeker een meerwaarde aan het bezoek.

Vanmorgen zijn we dan naar Arcos de la Frontera vertrokken. Onderweg maakten we een tussenstop in Grazamela. Een van de vele witte dorpjes die hier te zien zijn. Enja....dan gaat een mens weg uit Belgie voor de vele regenbuien te ontlopen, gaat men naar een van de warmste landen van Europa, regent het hier dan toch wel niet grrrrr......aangekomen in Arcos was het dan weer snikheet. Persoonlijk vind ik dan dat Arcos geen hoogvlieger is en ook eerder teleurstellend is...veel is er hier niet te zienen te doen. Dus vandaar dat ik dan ook de tijd heb om up te daten.

Heb ondertussen het nationale drankje al een beetje ingeburgerd in de groep, vandaag zijn er nog andere mensen die het beginnen drinken zijn. Het is dan ook super lekker, tinto de verano. Hetis gewoon rode tafelwijn met limoen limonade. Tja in Belgie zou ik nooit deze combinatie uitproberen, hier deed ik het zonder te weten wat het was.

deze reis maakte ik met djoser

ENGLISH

Here I am again…luckily there is wifi everywhere.

Did I mention already something about my travelcompagnions? Well, there is one couple which stands out. Not when you see them, but there names. And the Dutch speaking readers from my generation, will know and remember the rabbit teeth of ‘’Theo and Thea’’ (For the English readers, ‘’Theo & Thea’’ was a youth television program in the 80’s in Holland, with a man and woman with rabbit teeth who were having crazy conversations all the time – solving problems – you can google them, then you’ll know why it’s a bit funny). Yes, we do have a couple with us with the names ‘’Theo and Thea’’. We are day 4, everybody thought of it, and everybody already laughed hidden with it, till, finally, our guide Sylvo, could’n stop himself anymore, and made a stupid joke about their name’s. He explained something about cork trees, (which was a bit boring) and because we were all not into it, he wanted to make it funny to catch our attention again with telling a joke about Theo and Thea. Theo was laughing a bit harsh with it and Thea well she yelled something in here Holland dialect which I didn’t understand. But I don’t think they liked it.

What we did today, well, we visited ‘El Torcal’’, a sanctuary which was nice to see, but not to walk for hours in it. So the group went walking, and I went to sit on the terrace to have a nice cold tinto de Verano. Back in Ronda, we went to vist the Arabian Baths, where we saved 3 euros again, ‘cause we could enter for free again. It was a nice visit, especially the video show a lot about the history of the environment.

This morning we left to Arcos de La Frontera, with a stop in Grazamela, one of the many white villages. And yes, then you go away from Belgium, for not having rain again, you go to the warmest place in Europe, does it rains here too. But once we arrived in Arcos rain was stopped and it was very hot again. Personally I didn’t like Arcos, it was actually very disappointing.

Meanwhile I introduced the Spanish local drink, tinto de Verona, already a few of our group are starting to drink it. It’s table wine, with some lemon lemonade. I would never try this combination at home, but here I tried it without knowing what it was, and it’s pretty good.

this trip I made with djoser