This is Asia -Dit is Azië

12 oktober 2017 - Ubud, Indonesië

English text below

Gisteren zijn we van Yogyakarta naar Denpasar, Bali gevlogen. De vlucht van 2u30 bleek amper 1u30 te duren...ja, er is een tijdsverschil tussen Java en Bali, we zijn effectief om 16u30 vertrokken en pas om 18u gearriveerd en hebben maar 1u30 gevlogen. Nadat we in Yogyakarta problemen hebben gehad met de pick-up van het hotel ( hij had niet staan wachten op ons nadat onze vlucht vertraging had grrrrr....) had ik ons hotel in Ubud zeker 5 mails gestuurd, om zeker te zijn dat ze er zouden staan (ze gaan wel gedacht hebben dat ik hen stalkte). Dus nadat we netjes op tijd geland waren, super fier als eerste buiten kwamen zodat ze niet al te lang op ons hoefden te wachten was er = paniek. Ja onze chauffeur stond er niet, ...niet opnieuw het wachten, zoeken, etc... zucht. We hadden er zo geen zin in. Na 45 min.opnieuw en opnieuw en ieder op zijn beurt doen alsof we arriveerden ( lees: alle mensen met bordjes aflopen op zoek naar onze naam-sommige waren toch raar aan het kijken naar ons) , dan maar proberen te bellen naar het hotel. Pffff...het nummer deed het dan nog niet...typisch. Maar dan....werden we aangesproken door een uiterst geduldige en hulpvaardige dame. Ze heeft gebeld, telefoonnrs opgezocht, gemaild en gewhatsapped, ondertussen waren haar kinderen geland maar die moesten zich maar bezighouden. Lenita bleef  bij ons tot het opgelost was!! Hiervan kunnen wij in het Westen nog veel leren. Zo een hulpvaardigheid en geduldigheid kennen we bij ons toch niet meer!! Uiteindelijk in Ubud geraakt ( onze chauffeur stond bij de internationale vluchten terminal te wachten en wij arriveerden natuurlijk met de binnenlandse vluchten - en ikheb dan nog eens 5 mails gestuurd met de uitleg en vluchtnummer).

Vandaag hebben we een leuk fietstochtje gemaakt door een paar dorpjes en rijstvelden. Het was echt genieten...mooie omgeving, goede gids, klein groepje. Zeker een aanrader. Bovendien hebben we op het einde van de tocht kunnen genieten van de echte homemade keuken. We werden thuis uitgenodigd bij onze tourleider, waar zijn moeder gekookt had. Wat was dit heerlijk. Jammer dat ze geen kookworkshops organizeren, had zeker voor Jegeg tours gekozen ( stiekem beetje reclame op mijn blog voor hen) .